حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)
حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)

در مورد کارآفرینی چه می دانیم؟


در مورد کارآفرینی چه می دانیم؟


 هیچ تعریف کاملی تاکنون ارائه نشده است که به شما بگوید باید چگونه باشید تا کارآفرین شوید. اما یک سری ویژگیهای شخصیتی خاصی وجود دارند که معمولا در افرادی که دست به کسب و کارهای جدید می زنند دیده می شود. برخی از این ویژگیها عبارتند از:



1 - خطرپذیری : خطرپذیری به این معناست که شانس خود را امتحان کنید و دست به کاری بزنید که احتمال شکست در آن وجود دارد . از نظر برخی از افراد چنین کاری احمقانه است، اما کارآفرینان هیجان ریسک کردن را دوست دارند، چرا که به تواناییها و امکان موفقیت خود ایمان دارند.
2 - علاقمندی به یادگیری : یادگیری یعنی کسب مهارت از طریق تجربه . یادگیری با خطرپذیری رابطه نزدیکی دارد، چرا که یادگیری نیز مستلزم اشتباه کردن است . کارآفرینان یادگیری را برای پیشرفت ضروری می دانند.
3 - استقلال طلبی : استقلال یعنی آزادی عمل . کارآفرینان دوست دارند در مورد نحوه اداره کسب و کار، خودشان تصمیم گیری کنند.
4 - مسئولیت پذیری : مسئولیت پذیری به معنای پاسخگو بودن در مورد اقدامات و الزامات است . کارآفرینان خود را مسئول کارها و تصمیمات خود می دانند.
5 - بی صبری : بی صبری بدین معناست که فرد در صورت تأخیر کارها آرامش خود را از دست بدهد. کارآفرینان به دلیل انرژی بالایی که دارند، اقدامات سریع را ترجیح می دهند و دوست دارند که زود به نتیجه برسند.
6 - کارآمد بودن : کارآمد بودن یعنی توانایی بهره برداری بدون اتلاف منابع . از آنجا که اداره یک کسب و کار نیاز به منابع گوناگونی دارد، کارآفرینان سعی می کنند از کمترین منابع و زمان، حداکثر استفاده را ببرند.
7 - چار ه جویی : چاره جویی یعنی حل اتفاقات غیرمنتظره . کارآفرینان در چنین شرایطی می توانند راه حلهای مبتکرانه ارائه دهند.
8 - مصمم بودن : مصمم بودن یعنی ادامه دادن تا موفقیت . کارآفرینان در مواجهه با مشکلات تسلیم نمی شوند و به دنبال راهی می گردند که بر آنها غلبه کنند.
9 - هدفمندی : هدفمند بودن یعنی اینکه تمامی تلاشهای فرد به سوی یک هدف غایی جهت گیری داشته باشد . کارآفرینان ابتدا تصمیم می گیرند که چه می خواهند، سپس برای رسیدن به آن برنامه ریزی می کنند و در نهایت برنامه را اجرا می کنند تا به آن هدف دست پیدا کنند.
10 - اعتماد به نفس داشتن: داشتن اعتماد به نفس یعنی اینکه فرد تواناییها و استعدادهای خود را قبول داشته باشد. کارآفرینان خود را باور دارند و می دانند که می توانند موفق شوند.
11 - رهبری : رهبری یعنی جهت دادن به فعالیتها و مدیریت بر آنها . کارآفرینان حس رهبری بالایی دارند و می توانند با قدرت در مورد مسائل گوناگون تصمیم گیری کنند.
12 - خلاقیت : خلاقیت یعنی طراحی و ساخت چیزهای نو . کارآفرینان همواره به دنبال راههای بهتر و جدیدتر برای ساختن چیزها هستند.
به خاطر داشته باشید که کارآفرینان با این خصوصیات متولد نشده اند، بلکه این ویژگیها را از طریق تجربه کسب کرده اند . بنابراین شما نیز می توانید با استفاده از تجربیاتی که در طول زندگی کسب می کنید، چنین خصوصیاتی را در خود ایجاد نمایید.

نظرات 2 + ارسال نظر
شاعرمهربان پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 ق.ظ

سلام عزیز خوب وپربار مثل خودت

سلام ممنونم شما لطف دارید. موفق باشید.

شاعرمهربان پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 ق.ظ http://http://shaermehrban.blogfa.com/

سلام مجدد هرچند وب شما با وب من خیلی تفاوت داره
ولی اگه تمایل دارید لینک متقابل کنیم

سلام. باعث خوشحالی است. شاعر مهربان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد