حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)
حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)

بیکاری و تورم

بیکاری و تورم

 
یکی از دیدگاه های سنتی کینزی که به طور ویژه در دهه۱۹۶۰ قوت یافت، این نظریه بود که بین تورم و بیکاری رابطه مبادله وجود دارد. از این رو مقادیری از تورم می تواند از سوی مسوولین به عنوان یک وسیله مطلوب برای دست یافتن به سطوح بالای اشتغال که همه کشورها خواهان آن هستند به کار برده شود. این نظر با توجه به تحلیل مشهور فیلیپس تدوین شد، اما میلتون فریدمن معتقد است چنین رابطه ای یک توهم است. با توجه به اینکه رابطه بین تورم و بیکاری همواره در اقتصاد ما مطرح بوده است، رابطه بین این دو با توجه به تحلیل های فریدمن مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.
ادامه مطلب ...

شیعه‌نیوز: این تصویر که به‌تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تا به حال میلیون ها بیننده داشته و اشک آنها را سرازیر کرده است. یکی از کودکان عراقی شرکت‌کننده در عزاداری سیدالشهداء (علیه السلام) در عالم کودکانه خود، سعی می‌کند با بطری آبش، طفل شیرخواره امام حسین(علیه السلام) را سیراب کند.

184316_515.jpg

نقش حسابداری در مدیریت سازمانها


نقش حسابداری در مدیریت سازمانها


مقدمه :

عموماً پیدایش سازمانها بر اساس یک سری اهداف و تعاملات مشترک بین اعضای یک گروه جهت انجام خدمت و یا تولید محصولی مشخص جهت انتفاع و کسب سود، صورت می گیرد. به همین منظور از همان ابتدا، توافقات و تعاملات مالی بین اعضای گروه مشخص گردیده و منتج به پیدایش یک بنگاه اقتصادی می گردد. لذا وظیفه ثبت و ضبط رخدادها و توافقات بعمل آمده، و هرگونه حرکت دیگری که در سازمان انجام می گیرد، بعهده حوزه حسابداری می باشد که بعنوان اولین رکن اساسی پس از حوزه مدیریت بوجود می آید. شاید مؤسسان و یا مدیران در همان ابتدا ، شخصاً ثبت این اطلاعات را انجام دهند ولی چیزی که واقعیت دارد آنها در نقش یک مدیر مالی قرارگرفته اند و اطلاعات مالی شرکت خود را، ثبت کرده اند و حوزه حسابداری را بصورت مجازی در سازمان ایجاد کرده اند.

  ادامه مطلب ...

ﻧﻘﺶ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺎﻟﻲ در اﺳﺘﺮاﺗﮋی



نقش مدیریت مالی در استراتژی


ﻧﻤﻮدار ﺷﻤﺎره ۱، ﻧﺸﺎن­ دﻫﻨﺪه ﻧﻘﺶ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺎﻟﻲ در تصمیم­ گیری­های ﺷﺮﻛﺖ و ﺗﻌﺎﻣﻞ آن ﺑﺎ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺷﺮﻛﺖ اﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﻛﻪ ﻧﻤﻮدار ﻧﺸﺎن ﻣﻲدﻫﺪ، ﻣﺪﻳﺮان ﺷﺮﻛﺖ از ﺑﻴﻦ اﻧﺘﺨﺎبﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ، اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی اﻳﺠﺎد ﻛﻨﻨﺪه ارزش را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. اﻳﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ(در ﻛﺠﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﻮدﻣﺎن را ﺗﺨﺼﻴﺺ دﻫﻴﻢ، ﻛﺪام واﺣﺪ از ﺷﺮﻛﺖ را ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺬف ﻛﻨﻴﻢ، و ﺳﻮاﻻﺗﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ اینها)، ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت مالی(ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻣﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻛﺪام رﻳﺴﻜﻬﺎ را ﻧﻴﺎز دارﻳﻢ ﻛﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻨﻴﻢ و ﭼﮕﻮﻧﻪ) و ﻏﻴﺮه ﻣﻲشود.

  ادامه مطلب ...