حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)
حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)

پروژه

با سلام خدمت دانشجویان محترمی که پروژه دارند. هر چه سریعتر نسبت به ارسال موضوعات پیشنهادی خود اقدام نمائید.



Email: younesvalizadeh@yahoo.com

مفاهیم بنیادی در تجارت الکترونیک

تعریف های مختلفی می توان برای تجارت الکترونیک در نظر گرفت، اما دو تا از این تعاریف ازبقیه معمول تر می باشد . در تعریف اول ، هر نوع تجارتی که از طریق رابط الکترونیکی مانندتلویزیون، فکس و یا اینترنت انجام می شود، جزء تجارت الکترونیک به حساب می آید. دو رسانه اول(تلویزیون و فک(مدت مدیدی است که در تجارت استفاده می شود و جنبه های مختلف آن برهمگان مشخص است. اما رسانه سوم) اینترنت (به نوعی معادله را تغییر داده، به این لحاظ که تجارت،مدیریت داده ها و امنیت مبادله با هم و یکجا باید مورد بررسی قرار گیرد.اما تعریف دوم و کلی تر تجارت الکترونیک که برای کاربران اینترنت مناسب تر می باشد از اینقرار است : تجارت الکترونیک مجموعه ارتباطات، مدیریت اطلاعات و قابلیت های امنیتی است کهبه سازمانها اجازه می دهد که اطلاعات مربوط به فروش و خدمات و کالاها را با هم رد و بدل کنند.

ادامه مطلب ...

مدیریت دارائی های جاری

افزایش بازدهی سرمایه گذاری های انجام شده در شرکت ها و سازمان ها و تلاش برای بالا بردن فرآوری سرمایه های ملی از مهمترین اهداف اقتصادی- مدیریتی کشوردر سطح خرد و کلان محسوب می شود. هدف تجزیه و تحلیل صورت های مالی و به طور کلی مدیریت مالی نیز چیزی جز این نیست. در حقیقت، تلاش مدیران و برنامه ریزان شرکت ها و موسسات اقتصادی بر این است که با مطالعه اطلاعات و آمار و ارقام موجود در صورت های مالی (که اصولا" با صرف انرژی و هزینه های فروان به دست می آیند)،شمایی از عملکرد شرکت به دست آورند و بتوانند با بررسی وضعیت حاضر و در نظرگرفتن اهداف استراتژیک و بلند مدت سازمان، برای افزایش فرآوری،حداکثر کردن ثروت سهامداران و سود شرکت، از نقاط قوت و ضعف خویش آگاهی یافته و با اتخاذ راهبردهای شایسته، موجبات بهینه سازی فعالیت ها وساختار منابع موجود و به دنبال آن بهره جویی قابل قبول از سرمایه گذاری های انجام شده را فراهم آورند.

بر این اساس، تجزیه و تحلیل کارآمد صورت های مالی می تواند زمینه لازم را برای شناسایی مشکلات پیش روی شرکتها ایجاد کند و راهگشای بسیاری ازتصمیم گیری ها  و آینده نگری ها باشد.

از آنجایی که نسبت های مالی در بسیاری از تجزیه و تحلیل های صورتهای مالی مورد استفاده قرار میگیرند، توضیحی کوتاه و فشرده درباره نسبت های مالی امری ضروری به نظر می رسد.

ادامه مطلب ...

حسابداری مدیریت

حسابداری مدیریت یا حسابداری مدیریتی بر استفاده از اطلاعات حسابداری برای مدیران در سازمانها، جهت مهیا کردن آنها برای تصمیم سازی کسب و کار آگاهانه تاکید دارد که به آنها اجازه میدهد تا کارکردهای کنترل و مدیریت شان را بهتر تجهیز نمایند.

ادامه مطلب ...