حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)
حسابداری مدیریت بودجه

حسابداری مدیریت بودجه

یونس ولی زاده کارشناس ارشد مدیریت دولتی (مالی)

اهداف و ضوابط کلی بخش تعاون

شرکت تعاونی
شرکتی است متشکل از اعضای دارای نیاز مشترک که انگیزه آنان صرفا” تجاری نیست و به افرادی تعلق دارد که از خدمات آن بهره می برند. این شرکت بر پایه اصول تعاون، تفاهم متقابل تشکیل می شود که همیاری حرف اول را در آنجا می زند.

ویژگی شرکت تعاونی
-
قائم به ذات و متکی به اعضاء است نه سرمایه،

- هر عضو یک رای دارد (نسبت سهام به رای معنی ندارد)،

- برخورداری از مزایای معافیتهای مالیاتی در برخی از انواع تعاونیها،

- تساوی کلیه اعضا در برخورداری از حقوق و وظایف یکسان علیرغم تفاوت در میزان سهام،

- تقسیم مازاد درآمد بین اعضا در صورت وجود سود خالص سالانه،

- تخصیص سهام به نام اعضا و غیر قابل انتقال بودن آن به اعضا و غیر اعضا با تصویب هیات مدیره

- سنخیت و همفکری عامل مشترک و پیشرفت کار،

- حذف واسطه های غیر ضرور در کسب و تجارت و رقابت با صاحبان این گونه مشاغل کاذب،

- جلوگیری از بهره کشی و استثمار افراد

 

 

ادامه مطلب ...

نظریه های رفتاری در مدیریت


مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

بهره‌وری، عملکرد، کارایی و اثربخشی در سازمان

مقدمه:

وظیفه اصلی تمامی مدیران در همه سطوح و همه نهادهای اجتماعی این‌ است که محیطی را طراحی،‌ اجرا و نگهداری نمایند که اعضای سازمان بتوانند با فعالیت و همکاری گروهی در آن به اهداف معین خود دست یابند. در پاسخ به این سوال که مدیر کیست می‌توان گفت که مدیر کسی است که مسئولیت عملکرد یک یا چند نفر در سازمان را به عهده دارد و در پاسخ به اینکه مدیران چه می‌کنند گفته می‌شود که مدیران اثر بخش منابع انسانی را به طرقی که هم به عملکرد عالی و هم به سطح مطلوب رضایت کارکنان منجر گردد،‌ به کار می‌گیرند. توجه و علاقه توام به عملکرد و رضایت خاطر  موضوع اصلی مدیریت در محیطهای کاری است.

ادامه مطلب ...